THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES ?

Wajah Kesayangan Hamba


Siapa NurQaseh?

My photo
Sarawak, Johor, Perak.., Malaysia
Saya Budak Baru Belajar.. huk huk..

Friday, November 13, 2009

Apakah yang sanggup dikorbankan untuk cinta??

(aidil.. tabah orgnye~)

(adam.. berubah akhirnye~)

(nur.. suke watak die~)



~Nur Kasih~

Pasti ramai yang meminati drama Nur Kasih.. Aku pun adalah antara peminat setia drama Nur Kasih.. Aku mendapat ilham untuk memberi nama blog ini pun daripada drama Nur Kasih.. Kisah yang dipaparkan dekat dengan bayang-bayang kehidupan.. Jalan cerita yang menceritakan realiti kehidupan dalam mencari erti sebenar keikhlasan cinta manusia, erti sebenar cinta hakiki yang Maha Esa..

Nur Kasih banyak menceritakan erti sebuah pengorbanan.. Pengorbanan ayah untuk mendidik anaknya menjadi insan kebanggaan, pengorbanan bonda yang tiada tolok bandingan, pengorbanan seorang abang tanpa ada rasa sedikit pun penyesalan dan pengorbanan wanita untuk memiliki cinta manusia dengan bersandar kepada keredhaan Tuhan..

Nur Kasih sarat dengan melodi kasih sayang.. Berirama tika hati bersulam cinta mendendangkan lagu kedamaian.. Kasih sayang hakiki Allah pada hambanya, kasih sayang abadi dua insan bergelar ayah dan bonda, kasih sayang suci dua hati yang bersatu menjalin hubungan halal di sisiNya..

Nur Kasih turut memaparkan kisah penyesalan insan yang menyedari kesilapan diri tika hati ingkar untuk mengingati llahi.. Penyesalan yang melahirkan bibit kebahagiaan.. Penyesalan yang akhirnya membuka mata untuk tidak menghukum seseorang di atas satu kesilapan, sedangkan dalam dirinya terdapat sejuta lagi kebaikkan.. Inilah kata-kata yang ku pegang bersandarkan kepada sebuah pengalaman.. Kita hanya manusia biasa yang tak lepas daripada melakukan dosa..
<a href=
“cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya, kisah silam tidak perlu diungkit lagi jika kita benar-benar ikhlas mencintainya setulus hati”
“apa lagi perlu ku laksanakan untuk kau selami dan mengerti perasaan.. jika ku masih gagal meyakinkan sebuah keikhlasan, khabarkanlah padaku wahai insan”
Graphics ~nurkasihzaimah.blogspot.com~ Graphics

2 comments:

Are-K said...

NUR KASIH bnayk mnceritakan.. membawa kite kepada perasaan.. perasaan yang di pendam. bnyk memendam perasaan..

banyak memendam rasa.. setiap watak memendam rasa..berfikir sendri.. tanpa menemuai jalan pnyelesaian..

hehhe.. sje nk komen.=P

NurQaseh_Zaimah said...

yup mungkin salah satu kelemahan dalam nur kasih.. memendam rasa hingga ada yang terluka..

apa yang pasti, kebenaran akan menjelma jua akhirnya..

huhu.. thanks =)