THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES ?

Wajah Kesayangan Hamba


Siapa NurQaseh?

My photo
Sarawak, Johor, Perak.., Malaysia
Saya Budak Baru Belajar.. huk huk..

Sunday, November 22, 2009

UPSI & Tanjong Malim, Perak saksi sebuah perjuangan..


(Ibu Kandung Suluh Budiman)

(Kolej kediaman Za'ba Blok D)

(Tanjong Malim akan ku tinggalkan)

(Universiti Pendidikan Sultan Idris saksi sebuah perjuangan)

Minggu terakhir berada di UPSI, ibu kandung suluh budiman yang aku sayangi dipenuhi dengan xtvt utk persediaan menghadapi praktikum awal tahun depan.. walaupun fikiran melayang memikirkan kesihatan ibu, hanya doa yang mampu aku pohon pada Allah.. semoga kesihatannya beransur pulih.. sabarlah nasihat seorang insan yg baru aku ketemui kembali di fb.. ingat lagi dia kat aku.. 4 tahun lebih kami lost contack.. takdir Allah tiada siapa yang mampu menduga.. dirimu masih ku ingati.. gumbira kita bersua kembali.. ukhwah selamanya di hati..
<a href=
taklimat serta bengkel ngan kekawan dan lecture yg sporting.. emmm cedih nak tinggalkan UPSI.. tempat yang menjadikan aku dekat denganNya, insan tabah bila duka melanda, insan cekal bila hati kecewa.. berat rasa hati untuk melangkah pergi.. tapi hidup perlu diteruskan, perjuangan mendidik anak bangsa tanggungjawab yang mesti aku tunaikan.. moga dipermudahkan oleh yg Maha Esa..

Alhamdulillah, syukur segalanya berjalan dengan sempurna sepanjang perjuangan menuntut kejayaan.. menuntut ilmu dan menjadi insan berjaya amanah keluarga yang aku laksanakan.. berkat doa keluarga onak duri sebagai siswi aku hadapi sebagai cabaran kehidupan di sini.. walaupun terkadang aku leka, namun pantas aku sedar dari lamunan.. harapan mereka yang ingin melihat aku berjaya tak akan aku sia siakan..

Kenangan selama menjadi anak ibu kandung suluh budiman akan rapi ku simpan di ingatan hingga akhir hayat.. kenangan bersama kekawan yg aku sayangi.. ingatilah aku sebagai teman yg pernah hadir dalam hidup kalian.. kenangan bersama pensyarah yang dedikasi.. terima kasih atas segala ilmu yg telah dicurahkan.. segalanya akan kami jadikan sebagai pedoman mendidik anak bangsa.. maaf kalau terlewat datang kelas.. terlambat hantar x-simen.. tersasul tutur kata.. terkurang budi bicara.. huhu..
<a href=
Fakulti sains kognitif dan pembangunan manusia, major ijazah sarjana muda pendidikan awal kanak-kanak, minor pendidikan sekolah rendah begitu dekat dengan diri sepanjang menjadi seorang siswi.. segalanya akan ku rindui.. kolej kediaman Za’ba, kedai makan kak ida, kedai makan pak cik kamal, taman bahtera antara tempat yg sebati dengan diri.. sungai samak tempat berendam ngan kekawan bila tensen tahap gaban.. haha.. segalanya kini hanya kenangan..

Tanjong Malim menjadi saksi perjuang aku menuntut kejayaan.. InsyaAllah suatu hari nanti aku akan kembali.. tahniah ku ucapkan pada diri kerna berjaya sampai ke tahap ini.. teruskan perjuangan kerna aku insan harapan.. lepas ni cuti semester dalam sebulan lebih sebelum mula praktikum 18 Januari 2010 di SK RASA, Hulu Selangor.. InsyaAllah cuti ni balik Sarawak.. rindu sesangat kat bonda raniah.. rindu nak menziarah pusara arwah ayah.. kesimpulannya di sini (cam nk buat karangan plak.. hehe), kehidupan mesti diteruskan, hadapi saja dengan senyuman.. syukur atas segala kurniaan.. aku sayang UPSI, aku sayang Tanjong Malim, kerana yang pasti segalanya bermula di sini~
<a href=
cangratulation Hazarruzaimah Bt Semain.. cayalah~


2 comments:

Cikgu Ibrahim said...

Cantiknya blog. Salam singgah dan tumpang mengikuti.

NurQaseh_Zaimah said...

salam.. syukran.. sekadar ingin berkongsi..